Het hoogtepunt van onze reis! De Opening - Reisverslag uit San Mateo Milpas Altas, Guatemala van Alda Haegens - WaarBenJij.nu Het hoogtepunt van onze reis! De Opening - Reisverslag uit San Mateo Milpas Altas, Guatemala van Alda Haegens - WaarBenJij.nu

Het hoogtepunt van onze reis! De Opening

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Alda

19 Januari 2011 | Guatemala, San Mateo Milpas Altas

Hallo lieve allemaal,

Het grote feest van de opening is alweer achter de rug.
Lang hebben we hier naar uitgekeken en nu is het alweer voorbij....

Het was een fantastische middag. Vanuit het oude gebouwtje zijn we in een hele stoet met de kinderen en moeders voorop naar het nieuwe gebouw gelopen. Er waren ontzettend veel mensen, heel veel Nederlanders, Belgen, Amerikanen, Canadezen enz. enz. Daarnaast een aantal kinderen, waar de rest was op dat moment wisten we niet.

De grote eer om de deur officieel te openen lag bij Alda!!! Een geweldig moment! Vervolgens zijn we met iedereen alle lokalen langs gegaan en iedereen waar een lokaal naar vernoemd is mocht zelf de deur open maken.

Uiteindelijk was de laatste deur, de deur naar de speelplaats. Toen de deur openging zaten alle kinderen en moeders daar op ons te wachten. Een moment dat je niet kunt omschrijven. Dit gaf zo`n warm en overweldigend gevoel.

Vervolgens zijn er een heleboel toespraken gehouden, dansjes gedaan, nog meer toespraken enz. enz.

We kunnen er 10 pagina`s over volschrijven, het is beter als jullie de fotos zien....

Morgen onze laatste dag waar we nog even met zijn vijfjes van gaan genieten en dan zit onze reis er weer op!!

Lieve groetjes,
Morgen onze laatste berichten en dan zien we jullie allemaal snel weer

Alda, Jan, Mams, Truus en Margret

• 20 Januari 2011 - 07:55

Rob & Marlous:

Lieve Alda & Jan,

In één woord: FANTASTISCH!! Wat zullen jullie trots zijn. Geniet nog even van jullie laatste dagje.

Liefs, Rob & Marlous

• 20 Januari 2011 - 09:39

Hans En Gea:

ha lieverds supper om te zien dat het zo mooi is geworden jullie mogen trots zijn . we wensen jullie een fijne terugreis en tot snel

• 20 Januari 2011 - 11:56

Helga:

hoi lieve allemaal
    geweldig! het ziet er keimooi uit in 'jullie" school dat moet goed voelen. Nu nog ff bijkomen en dan zien we jullie snel
    dikke kus de haegentjes

• 20 Januari 2011 - 15:18

Anny:

wat een belevenis,het geluk straalt van jullie gezichten af.zo te zien een hele mooie school.zeker het lokaal want naar jullie vernoemd is.geniet nog van jullie laatste dag,en een hele goeie vlucht naar ons koude kikkerlandje,alhoewel vandaag is er ook het zonnetje.
    Gr Anny

• 20 Januari 2011 - 17:52

Harrie En Truus:

Super die foto,s van de opening van "jullie" school!! We kunnen ons voorstellen dat dit het hoogtepunt van jullie reis is!! Het is jullie gelukt!!Na ruim 1 jaar kei hard werken, om voldoende donaties voor de bouw bij elkaar te krijgen. Proficiat!!
    En heel veel succes verder in San Mateo!! Enne..........een hele goede vlucht terug naar Nederland! Tot dan.

• 20 Januari 2011 - 18:16

Kees Van Tergouw:

Gefeliciteerd - jullie hebben het voor elkaar gekregen. Fantastisch !! Ik kon het me alles helemaal voorstellen vooral na mijn vele bezoeken aan San Mateo verleden jaar. Geef Lys de groeten van mij. Ik zit nu in Mexico en doe bouwwerk voor een kleine NGO rondom San Miguel de Allende.
    Nogmaals gefeliciteerd, groetjes, Kees

• 20 Januari 2011 - 21:02

Krissie:

Hoi Jan & Alda!

Wat een resultaat na al dat harde werk! Felicidades! Jullie zien er zo blij en gelukkig uit op de foto's, helemaal geweldig! Trots mogen jullie zijn :)

Saludos, Krissie

• 21 Januari 2011 - 09:59

Suus:

Zo dit klint inderdaad als een super mooi hoogtepunt van jullie reis!
    Ziet er hartstikke mooi uit de school!
    Xxxx

Alda

Hoi, Wij, Alda en Jan, gaan op 12 september 2009 naar San Mateo. Wij gaan hier voor 3 weken vrijwilligerswerk doen, als invulling van onze huwelijksreis! Wij gaan proberen om vanaf nu alvast wat informatie te geven over o.a. de acties die we tot nu toe gevoerd hebben en wat ons dit opgeleverd heeft. Wij hopen zo met dit geld een heleboel mooie dingen te kunnen gaan doen voor de kinderen in San Mateo!

Actief sinds 14 Juni 2009